Анализа и приступ тексту као део образовног процеса
Радионица „Текст као сведочанство о Рацији; историја, мемоари, фикција“ ауторке и професорке Гордане Тодорић одржана је на Трибни младих Културног центра Новог Сада, на којој је осим ауторке учествовао и историчар Стефан Радојковић, који је чињеницама допунио њено излагање. Писана свеодчанства о прошлости, историјска, мемоарска и књижевна почињу да значе тек ако су читана и промишљена.
Тако су на другој радионици посетиоци интерактивно учествовали и на самом почетку добили текстове о којима су разговарали. Делови из књиге Звонимира Голубовића, Дине Рајс, интервју Лее Љубибратић, одломак из романа „Пешчаник“ Данила Киша и песма Ружице Галац Поповић, само су неки од текстова који су се читали, а који су у вези са Новосадском рацијом, и оним што се тих дана догађало у Новом Саду.
Гордана Тодорић, која је и аутор ових радионица, на занимљив начин је упознала посетиоце са текстом као документом који је помогао у откривању али и о сазнању какав је Рација немили догађај био. Посетиоци, међу којима су били и ученици новосадских средњих школа, могли су да се упознају како на различите начине да приступе неком тексту, и да током његовог читања сагледају све карактеристике које нам домаћи извор нуди.
– Када данас читамо ове текстове знамо да су они различите природе и структуре, те им се и на различит начин мора прилазити. Данашње време има прилично сложен однос према тексту и текстоцентричности културе. Оно што је за мене примарно је питање: Како обучавамо неког да приступи тексту? – рекла је ауторка и додала да је сам начин приступања неком тексту и његова анализа део образовног процеса.